fredag 7 september 2012

Entusiastisk!

Jag kan riktigt höra hur min tomma bloggsida ekar efter ett långt sommaruppehåll. Men jag är inte sen med att erkänna att det har varit skönt med en paus från cybervärlden och att inte alltid vara uppkopplad och tillgänglig. Istället har skogens sus och havets brus fått vara mina kontakter!
Jag har njutit en fantastisk sommar tillsammans med familj och vänner och hör nog till den lilla skaran av personer som uppskattat regnet som har fallit i stora mängder de senaste månaderna. Nu åter tillbaka till värmen och borta bra men hemma bäst...så sant, så sant.

Jag har tankat energi i massor bland annat genom att utbilda mig till ISO dieten- coach, ett arbete som jag kommer att lägga ner mycket energi på. Vi verkar ha glömt bort varför vi äter, vilken funktion maten har och vi fokuserar istället på hur vi skall äta kakan och samtidigt ha den kvar. Allt vi  stoppar i munnen skall ha ett värde och bidra med nyttigheter till kroppen.
Se varje måltid som en chans att ge Din kropp så mycket bra saker som möjligt !

Varför inte börja idag ?


I Love this!
I can really hear how my empty blog page “echoes” after a long summer break. But I'm not late to admit that it has been nice having a break from the cyber-world and not always be online and available. Instead I have enjoyed being in the forest and at the sea which have filled me up with new energy.

I have also enjoyed a great summer with family and friends and I probably belong to a small group of people who appreciated the rain that has fallen in large numbers in recent months in Europe. Now I have returned back to my sweet home in the Middle East. Nice to be back!

 
I am now a certified ISO diet- coach, a job or rather a mission which I will give a lot of energy.
We seem to have forgotten why we eat, what the function of the food is? Everything we put in our mouth should have a value and contribute with nutrition to the body.

See each meal as a chance to give your body as much good stuff as possible!

Why not start today?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar