söndag 4 mars 2012


Monday again and time to be back on track. Despite bad weather, I managed to keep my upper storey with positive energy. Physical activity is absolutely a fantastic tool that way frees "happiness hormones" in the body. It gives a quick taste of having more, and today I started with a session on the elliptical. Immediately return the energy and thoughts were put in order for a start of a new day.
This weekend, I tried to find things to do as I liked but put aside for a while. You then get back the feeling of why did I stopped doing this? So my conclusion is that there not always needs to be newly invented activities for us to feel good. You might wonder what I did ... yes, I went to a large local market place that has the most of different stuff, from sunglasses, perfume to the entire furniture. A group of people from different cultures who bargains with each other. And then I ... an object with blond hair that they probably thought was an  exciting aspect of their daily lives. In my bags home were two large flower pots of brass bargained significantly. Now they were not so shiny after polishing, as was intended, but what does it matter when a wonderful flower were placed in it!
Today it will be baking GI bread recipes! Charging my cupboards with seed biscuits, crisp bread and GI loaf. Then I can safely indulge in the week with a good, healthy conscience.
I wish you all out there in cyberspace a  VERY GOOD day!
Karin

My lunch/ GI Loaf, salad, egg and smoked salmon...Yummy!  

Till alla mina vänner som följer min blogg på svenska.
 
Så var det måndag igen och dags att vara på banan igen. Trots ett dåligt väder lyckades jag att hålla hjärkontoret med positiv energi. Fysisk aktivitet är helt fantastiskt hjälpmedel att sätt fri ”lycko hormoner” i kroppen. Det ger snabbt mersmak och idag startade jag med ett pass på crosstrainern. Genast återkom energin och tankarna var på plats för en ny dag.
I helgen provade jag också att hitta på saker att göra som jag tidigare gillat men lagt åt sidan. Man får då tillbaka känslan av , varför slutade jag med det här? Så min slutsats blev att det inte hela tiden behöver vara nypåfunna aktiviteter för att vi skall må bra. Ni kanske undrar vad jag gjorde...jo jag åkte till en stor lokal marknadsplats som har det mesta av olika prylar, allt från solglasögon, parfym till hela möblemang. Ett gytter av människor från olika kulturer som köpslår med varandra. Och så jag...ett objekt med blont hår som de säkert tyckte var spännande inslag i deras vardag. Med hem i bagaget var två stora blomkrukor i mässing nerprutade rejält. Nu blev de inte så blanka efter polering som det var tänkt men vad gör det när det kom en underbar blomma i den!
Idag skall det bli brödbak a la GI! Tänkte ladda med frökex, knäckebröd och GI limpa. Då kan jag lugnt frossa under veckan med ett gott hälsosamt samvete.
Jag önskar er all där ute i cybervärlden en BRA dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar